loading...
✘ شـمـاره ســه
SINA بازدید : 10 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (0)

گاه برخی می‌پرسند چرا با وجود فعالیت فراوان در شبکه‌های اجتماعی، وقت گذاشتن بر سئوی سایت، تولید و عرضه محتواهای قابل قبول و... رتبه سایت‌شان پایین است و در جواب جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط، در قعر پاسخ‌های گوگل نمایش داده می‌شود؟

 اصولاً یکی از اهداف و آرزوهای بازاریاب‌ها، مدیران کسب و کارها و وب‌مسترها این است که سایت پررونقی داشته باشند.

از سوی دیگر امروزه می‌دانیم که سئو نقش مهمی در بالا رفتن رتبه و جایگاه وب‌سایت‌ها ایفا می‌کند.

 در اینترنت مقالات بسیار زیادی در مورد سئو وجود دارد که با یک جستجوی ساده می‌توان به آنها دسترسی داشت ولی گاه برخی اشتباه‌هایی در این حوزه روی می‌دهد که نه تنها تلاش‌های قبلی را خنثی می‌کند بلکه بعضاً ممکن است گوگل را به خشم آورده و تنبیه غول جستجو را به دنبال داشته باشد.

عرض کنم همینجا در ایران کلا کسی سئو کار واقعی نیس.تکنیک هایی استفاده میکنند که گوگل 7-8 سال پیش اصن اینارو گذاشته کنارlaugh


"بقیشو تو ادامه مطلب بخون"

SINA بازدید : 5 چهارشنبه 07 آبان 1393 نظرات (0)

پروفسور سمیعی:

ﭼﯽ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ؟؟؟؟؟
- ﺍﮔﺮ ﺣﺴﺎﺑﯽ ﺍﻋﺼﺎﺏﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﯾﺨﺘﻪ، ﻣﻮﺯ
ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﮐﻠﯿﻪ ﺗﺎﻥ ﺳﻨﮓ ﻧﺴﺎﺯﺩ،
ﺯﺭﺩﺁﻟﻮﺩ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ.
- ﺍﮔﺮ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥﺗﺎﻥ ﺑﺎﻻﺳﺖ، ﻛﺸﻤﺶ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ.
- ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺳﺮﻭﺻﺪﺍﯼ ﻣﻌﺪﻩ ﺭﻧﺞ ﻣﯽﺑﺮﯾﺪ، ﻣﺎﺳﺖ
ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺳﺮﻓﻪ ﻣﯽﻛﻨﯿﺪ، ﻋﺴﻞ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ.
- ﺍﮔﺮ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻣﯽﻛﻨﯿﺪ، ﻓﻠﻔﻞ
ﺩﻟﻤﻪﺍﯼ ﻗﺮﻣﺰ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺗﺮﺳﯿﺪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ، ﻛﻠﻢ
ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﻣﺸﻜﻞ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ، ﺍﻧﺠﯿﺮ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﮔﻮﺍﺭﺷﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺭﯾﺤﺎﻥ
ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ .
- ﺍﮔﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﺳﻮﺯﺵ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﭼﺎﯼ ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ
ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ
بهﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﺩﻭستشان ﺩﺍﺭﯾﺪ.

ده ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﻐﺰﯼ ﻣﯿﺸﻮﺩ:
۱ - ﻧﺨﻮﺭﺩﻥ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ
۲ - ﭘﺮﺧﻮﺭﯼ
۳ - ﺩﺧﺎﻧﯿﺎﺕ
۴ - ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺯﯾﺎﺩ ﻗﻨﺪ ﻭ ﺷﻜﺮ
۵ - ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﻫﻮﺍ
۶ - ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺧﻮﺍﺏ
۷ - ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻥ ﺳﺮ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﻮﺍﺏ
۸ - ﻛﺎﺭ ﻛﺸﯿﺪﻥ ﺍﺯ ﻣﻐﺰﺗﺎﻥ در ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ
۹ - ﻛﺎﻫﺶ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻣﺜﺒﺖ
۱۰ - ﻛﻢ ﺣﺮﻓﯽ

ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﻣﺠﯿﺪ ﺳﻤﯿﻌﯽ
ﭘﺪﺭ ﻣﻐﺰ ﺩﻧﯿﺎ
 

SINA بازدید : 5 شنبه 03 آبان 1393 نظرات (0)

در تاریخ و بیشتر از آن، در داستان‌ها آمده كه كریستف كلمب هنگامی كه به سواحل آمریكای لاتین گام نهاد در چنگ بومیان رنگین‌پوست آنجا گرفتار آمد. او و همراهانش در معرض خطری جدی بودند.

بومیان تصمیم داشتند آنها را طی یك مراسم مذهبی بكشند، اما كریستف كلمب كه دریانورد قابلی بود و همچون همه دریانوردان دیگر دانش بالایی در زمینه نجوم داشت، توانست زمان یك كسوف قریب‌الوقوع را پیش‌بینی كرده و با آن نه تنها خود و همقطارانش را نجات دهد، بلكه احترام و ثروت قابل توجهی را هم از همان بومیان كسب كرد! الان به راستی و ناراستی این قصه كاری ندارم. آنچه كه در این داستان مهم جلوه می‌كند توجه به قدرت نهفته در پیش‌بینی رفتار طبیعت است.

كریستف كلمب و بسیاری از دانایان همعصر او این قدرت نهفته را درك كرده بودند. برای همین دانایی و آموختن پیش‌بینی رفتار طبیعت همواره در تاریخ بشریت به شكلی موروثی، قبیله‌ای یا طبقه‌ای ارائه می‌شده است. مثلا كاهنان مصری كه قدرت بسیار زیادی در دربار فراعنه داشتند، قدرتشان را فقط و فقط از این راه كسب كرده بودند یا در دوران قرون وسطی كلیسائیان نیز همین كار را می‌كردند.

"بقیه در ادامه مطلب"

SINA بازدید : 5 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

تلف شد و مرد
دخترکی که چند روز بود گرسنه بود.
همسایه دیوار به دیوارشان حاج محسن بازاری هم
زیارتش قبول
هزینه رفت و برگشت خانه ی خدایش شد 60 ملیون
و اینگونه شد که گفتند:
خداوند در دل آن دختر فقیر و گرسنه بود
و حاجی در بین عربا به دنبال خدا
 

SINA بازدید : 3 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (0)

بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا». این نوحه مشهور و محبوب را در سالهای اخیر بارها شنیده ایم. اما بوی سیب چه ارتباطی با حرم امام حسین(ع) دارد؟ آیا درست است که می گویند از قتلگاه و ضریح مطهر امام حسین(ع) می شود عطر سیب استشمام کرد؟

نگاهی به منابع روایی و کتابهای معتبر شیعی، راز بوی سیب را این طور می گشاید:

در کتاب شریف «بحارالانوار» جلد ۴۳ ، صفحه ۲۸۹ ماجرای عطر سیب به نقل از «حسن بصری» و «ام سلمه» این طور آمده است :«حسنین وارد شدند بر رسول خدا، و جبرئیل در نزد آن حضرت بود. پس ایشان در اطراف او گردیدند، به گمان این که دحیه‏ی کلبی است. جبرئیل، دست خود را حرکت داد، مانند کسی که از کسی چیزی بگیرد. پس سیبی و بهی و اناری آورد و به ایشان داد. روی ایشان از خوشحالی برافروخت و دویدند به نزد جد خود. حضرت از ایشان گرفت و بویید و فرمود: بروید نزد پدر و مادر خود. پس رفتند و هیچ یک از آن نخوردند تا این که پیغمبر به نزد ایشان رفت و همه با هم خوردند، و هر چند از آن می‏خوردند، به حال خود عود می‏نمود (بازمی‏گشت) و به همین حالت بود، تا زمانی که حضرت فاطمه علیهاالسلام وفات نمود. حسین علیه‏السلام فرمود: که انار، مفقود شد، و چون امیرالمؤمنین علیه‏السلام شهید گشت، به، مفقود شد، و سیب به حال خود بود، تا وقتی که آب را به روی ما بستند. پس چون تشنگی بر ما غالب می‏شد، آن را بو می‏کردم، اندکی تشنگی من ساکن می‏شد. عاقبت، چون تشنگی من به نهایت رسید، دندان بر آن فشردم و یقین به هلاک نمودم. حضرت سجاد علیه‏السلام می‏فرماید که این سخن را از پدر بزرگوارم شنیدم یک ساعت قبل از شهادتش، و چون شهید گردید، بوی سیب از محل شهادتش استشمام می‏شد، ولی خودش را نیافتند، و این رایحه، در آن محل باقی است، و هر کس از زواربخواهد استشمام رایحه‏ی آن را نماید، در وقت سحر، به زیارت رود که اگر از مخلصین باشد، آن را استشمام خواهد نمود.»

SINA بازدید : 3 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (0)

یکی از بحث‌هایی که معمولاً اصطلاح «آزادی» با خود به دنبال می‌آورد، موضوع «حدود و محدوده‌» است! اینکه آیا آزادی باید بی‌قید باشد یا بایستی محدوده‌ای را برای آن قائل شد؟ و اگر باید حدودش را معلوم کرد، این حدود تا کجا بایستی پیش برود و چه کسی صلاحیت تعیین و نظارت بر آن را دارد؟

در بین پاسخ‌های مختلفی که در این باره مطرح است، اینکه «آزادی تا آن‌جا می‌تواند پیش رود که دیگران را دچار محدودیت و مشکل نکند» تقریباً بیش از همه، موردپسند طیف‌های مختلف است. بحث مشابهی را در محیط اینترنت هم می‌توان مطرح کرد. این‌که «آزادی در اینترنت» چه تعریفی دارد و آیا حدودی باید برایش قائل شد یا خیر؟

این موضوع در شرایطی مثل شرایط اخیر انگلیس می‌تواند تعیین کننده باشد. همان‌گونه که می‌دانیم، ابزارهایی مثل شبکه‌های اجتماعی به قولی مانند شمشیرهای دولبه هستند. یعنی هم می‌توانند در جهت نیل به اهداف عالی مورد استفاده قرار گیرند و هم در جهت اهداف شوم! قصد تعبیر وقایع پیش آمده یا تحلیل آن‌ها را ندارم. اما واضح است که یک عده خرابکار می‌‌توانند به راحتی از ابزارهایی مثل اینترنت یا تلفن همراه برای ایجاد هماهنگی در جهت پیش‌برد اهداف‌شان و ایجاد خرابکاری‌های بیشتر بهره ببرند. در چنین شرایطی فکر می‌کنید که آیا ناظرین بر حقوق دیگران (بدون توجه به گرایش‌های سیاسی)، این حق را دارند که برای استفاده‌ی اشخاص از ابزارهای اجتماعی اینترنت محدودیت ایجاد کنند یا اینکه باید به اینترنت به مثابه‌ی یک ابزار نگاه کنند و شیوه‌های دیگری را برای پیشگیری در نظر بگیرند؟
 

SINA بازدید : 7 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

مد شده است هرکس که یک سفر خارجه رفته است، یا یک رفیق خارجی [در حد بوسنی و بلغارستان] داشته است؛ منتقد اوضاع فرهنگی کشور می شود! نهایت درکش از فرهنگ هم، تر و تمیز بودن خیابان ها و وضعیت عبور و مرور ماشین هاست! گاهی با خودم فکر می کنم حضرت امام و آقا هم دغدغه ی فرهنگی دارند، این ها هم دغدغه مندند!

البته داشتن دغدغه در مورد مصادیق فرهنگی ارزشمنده اما اگه این دغدغه از ذهن پاک و بدون غبار در بیاد، نه اینکه دغدغه های فرهنگی مان هم وارداتی باشد!

 

SINA بازدید : 4 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

فیس بوک هر روز بیشتر وارد زندگی شما می‌شود، اما این بار تفاوت دارد! در مواقعی که حادثه ای رخ می‌دهد یا بلایی نازل می‌شود بسیاری از مردم به فیس‌بوک می‌روند تا از حال دوستانشان باخبر شوند. در این مواقع اطلاع رسانی و ارتباطات برای مردم بسیار حساس و بحرانی است چه افرادی که در بطن حادثه اند و چه برای دوستان و اقوامی که از شدت اخبار مضطرب اند.

اما فیس‌بوک ابزار جدیدی را ساخته که در مواقع بروز حوادث ناگوار کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از Safety Check به راحتی در مواقع بروز حادثه امکان این را دارید که به دیگران بگویید از گزند حادثه در امانید و دوستانتان را با خبر کنید.

مشاهده کامل در ادامه مطلب

SINA بازدید : 2 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

حتی بزرگ‌ترین اقیانوس دنیا هم نمی‌تواند برسر راه گوگل قرار بگیرد. ابرجستجوگر دنیا یعنی گوگل، در حال پیوستن به پنج کمپانی دیگر برای ساختن کابل‌های زیردریایی ۳۰۰میلیون دلاری اقیانوس آرام است که اینترنت را برای کاربران آسیایی پرسرعت‌تر خواهد کرد. این کابل زیردریایی دو موقعیت ساحلی ژاپن را به شهرهای ساحلی بزرگ در غرب اعم از لس‌آنجلس، سن‌فرانسیسکو، پورت‌لند و سیاتل متصل خواهد کرد. به محض کامل شدن این کابل، اینترنت با سرعت ۶۰ترابایت بر ثانیه عمل خواهد کرد که ده میلیون بار سریع‌تر از کابل‌ مودم‌های معمولی است.

اورس هولذل مدیر فنی ارشد گوگل امروز در پستی در گوگل‌پلاس گفت: «چه برای بیش از یک میلیارد استفاده‌کننده‌ی اندروید و چه برای سازندگان محصولات روی پلت‌فرم‌های گوگل، ما در گوگل می‌خواهیم که سریع و قابل اعتماد باشیم و برای آن به یک شبکه‌ی بزرگ احتیاج داریم. گاهی اوقات سریع‌ترین راه، احتیاج به عبور از اقیانوس را دارد.»

کمپانی آی‌تی و شبکه‌ای که قرارداد این کابل را برده است بر طبق خبری از NEC ساخت این مجموعه را فوراً آغاز خواهدکرد. آغاز به کار این پروژه برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است.

این اولین باری نیست که گوگل برای بهبود اینترنت به زیر آب‌ها رفته است. در سال ۲۰۰۸ نیز آن‌ها روی کابلی که ژاپن را به جنوب‌شرقی آسیا متصل می‌کرد سرمایه‌گذاری کردند. گوگل یونیتی را هم پشت سر گذاشته، کابل زیردریایی دیگری که در سال ۲۰۱۰ بین آمریکا و ژاپن شروع به کار کرد. طبق گفته‌ی شبکه‌‌ی کابل‌های زیردریایی این کابل گنجایش ۷.۶۸ ترابایت بر ثانیه را دارد که به این معناست که کابل جدید در دریاها غوغا به‌پا خواهدکرد.

SINA بازدید : 3 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

پروژه‌ی تشخیص چهره‌ی فیس بوک همانند مغز انسان بسیار دقیق کار می‌کند. DeepFace می‌تواند با دقت ۹۷.۲۵ درصد تشخیص دهد که آیا دو تصویر دارای چهره‌ی یکسان هستند یا خیر. همین کار را مغز انسان با دقت ۹۷.۵۳ درصد انجام می دهد. دیپ فیس در حال حاضر فقط یه پروژه‌ی تحقیقاتی است اما در آینده به فیس بوک در زمینه‌ی تشخیص چهره کمک خواهد کرد. یکی از قدرت‌های فوق العاده‌ی این نرم افزار که فیس بوک شدیدا به دنبال آن است زیر نظر گرفتن چهره‌ی شما در دنیای وب و حتی در دنیای مجازی است.

نرم افزار دیپ فیس را یک گروه تحقیقاتی متعلق به فیس بوک در کالیفرنیا توسعه داده‌اند. اساس کار این نرم افزار شبکه‌ عصبی است. شبکه‌ی عصبی نرم افزاری است که رفتار شبکه عصبی واقعی را شبیه سازی می‌کند.  اساس کار اینگونه است این نرم افزار همانند یک ماشین بزرگ از اطلاعات عمل می‌کند، اطلاعاتی همانند چهره‌ی انسان‌ها که با نگاه کردن به الگوهای مختلف اجزای صورت آن‌ها (گونه‌ها، ابروها و …) به دست می‌آید. دیپ فیس متشکل شده از یک سری رشته‌های عصبی که در ۹ لایه قرار می‌گیرند، و یک فرآیند یادگیری یا جمع آوری اطلاعات که حدود ۱۲۰ میلیون سیناپس را بین این رشته‌های عصبی به وجود می‌آورد.

SINA بازدید : 7 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

به نظر می آید این روزها همه سایت ها دلشان می خواهد یک  نسخه از عکس هایمان را داشته باشند.

درواقع شاید حساب این که عکس هایمان از چه سایت هایی سر در آورده اند از دستمان در رفته باشد. و در واقع وقتی عکسی را حتی پاک میکنیم به درستی نمی دانیم که آیا واقعاً از بین رفته یا خیر!

اپلیکیشن و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که در حین استفاده از آن عکس های بسیاری را استفاده میکنیم یا برروی آنها ذخیره می کنیم اما آیا به درستی ساز و کار آنها را می دانید؟

"بقیه در ادامه مطلب"

SINA بازدید : 4 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

آکادمی سوئدی جایزه نوبل اسامی برندگان جوایز نوبل در رشته های مختلف را اعلام کرد. طبق اعلام آکادمی سوئدی امسال جایزه نوبل ادبیات به «پاتریک مودیانو» تعلق گرفت.

آکادمی سوئد، موسسه‌ای علمی و غیردولتی در کشور سوئد است که وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل در رشته ادبیات را برعهده دارد.

"ادامه در ادامه مطلب"

درباره ما
Profile Pic
سینا هستم متولد 1 تیر 1374

دانشجوی رشته ی مکانیک خودرو دانشگاه ماشین سازی اراک

علاقمند به برنامه نویسی و طراحی سایت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتون درباره قالب سایت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 4,757
  • کدهای اختصاصی