loading...
✘ شـمـاره ســه
SINA بازدید : 7 شنبه 10 آبان 1393 نظرات (0)

ایرانی ها به مقام اول در استفاده از وایبر دست یافتند

شبکه های اجتماعی در ایران با سرعتی باور نکردنی در حال فراگیر شدن هستند و امکان نصب این برنامه ها روی گوشی های هوشمند تلفن همراه، در حال حاضر به مهم ترین معیار برای بسیاری از خریداران تبدیل شده است.

البته به دلیل جذابیت های بسیار بالای این اپلیکیشن ها و همچنین رایگان بودن استفاده از آن ها این فراگیر شدن تا حدودی قابل پیش بینی بوده است. حدود 200 نرم افزار موبایلی خارجی وجود دارد که در میان کاربران ایرانی در حال استفاده هستند و از این 200 مورد 12 نرم افزار پیام رسان که بیشتر شبیه به شبکه های اجتماعی هستند، بیشتر از جانب کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از این اپلیکیشن‌ها که برای ایرانیان روز و شب نگذاشته است، نرم افزار بسیار محبوب و شناخته شده وایبر است که یک اپلیکیشن ژاپنی است و توانسته که در مقایسه با دیگر برنامه هایی نظیر تانگو یا واتس اپ، محبوبیت بیشتری را به دست آورد. این محبوبیت به اندازه ای زیاد بوده است که ایرانیان رتبه اول استفاده از وایبر در جهان را به خود اختصاص داده اند.

در حال حاضر بیش از 11 درصد از کاربران وایبر را کاربران ایرانی تشکیل می دهند و شاید بتوان گفت که بخش اعظمی از این کاربران را خانم های خانه دار یا جوانان تشکیل می دهند. البته وایبر تنها یکی از چندین برنامه کاربردی تلفن همراه است که امکاناتی نظیر ارسال پیامک و برقراری تماس های رایگان را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. مرکزی که ارائه کننده خدمات اینترنتی وایبر بوده است در سال گذشته با قیمتی در حدود 900 میلیون دلار به یک شرکت ژاپنی فروخته شد و این اپلیکیشن محبوب در حال حاضر 280 میلیون مشترک را در سراسر جهان پوشش می دهد که بیش از 100 میلیون نفر از این کاربران به صورت ماهانه و به شکل ثابت از خدمات و سرویس های وایبر استفاده می‌کنند تا به امروز که وایبر در ایران فیلتر نشده است و هنوز هم محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران ایرانی دارد.

به تازگی استفاده از اینترنت همراه در ایران رواج پیدا کرده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است و همین ماجرا باعث افزایش تعداد کاربران وایبر شده است. طی چند ماه گذشته چیزی در حدود 20 درصد تعداد کاربران ایرانی وایبر رشد داشته است و این آمار جالب و تامل برانگیز باعث شده است تا توجه موسسه های تحقیقاتی به رفتار کاربران ایرانی در به کارگیری ابزاری نظیر وایبر جلب شود.

حتما با موسسه الکسا که یک مرکز آماری است آشنایی دارید. بیشتر آمارهایی که در جهان مجازی ارائه می شود به استناد این موسسه معتبر است. مرکز الکسا، رتبه پایگاه اینترنتی ارائه دهنده سرویس های وایبر را در میان سایت های محبوب ایرانی 764 اعلام کرده است در حالی که رتبه جهانی این مورد 5 هزار و 631 است. براساس همین رتبه هم الکسا مشخص کرده است که ایرانی ها بزرگترین و یکی از اصلی ترین گروه مخاطبان وایبر در جهان هستند.

در بررسی های این مرکز امتیاز دهی سرویس های اینترنتی، اعلام شده است که بعد از ایرانیان که با 11.1 درصد در صدر مشترکان سرویس های وایبر هستند، کاربران آمریکایی با 7.2 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته اند. دلیل این ماجرا را هم می توان به این صورت حدس زد که شاید مردم کشورهای دیگر در این حد مانند ما علاقه ای به ارسال جوک، عکس یا فایل های ویدئویی طنز و سرگرم کننده ندارند و از وایبر برای کارهایی نظیر برقراری تماس رایگان یا ارسال اس ام اس رایگان استفاده می کنند. اما ما به صورت شبانه روز با ایجاد گروه های مختلف سعی کرده ایم که وایبر را به پایگاهی تبدیل کنیم که در لحظه، اخبار در آن در طیف گسترده ای مخابره می‌شود.

SINA بازدید : 1 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

محققان گوگل اخیرا در مورد پیدایش یک مشکل جدید در پروتکل SSL 3.0 خبر داده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد داده‌های رمزشده را رمزگشایی کنند. این کدهای مخرب (اکسپلویت) جهت ردیابی داده‌های مهم و حیاتی که بین سرور و کلاینت رمزگذاری شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کدهای مخرب ابتدا به مهاجمین اجازه می‌دهد فرآیندی به نام «downgrade dance» را آغاز کنند که به کلاینت (سرویس گیرنده) فرمان می‌دهد به پروتکل SSL 3.0 وصل شود چون سرور، پروتکل TLS را ساپورت نمی‌کند. سپس از آنجا حمله‌‌ای از نوع man-in-the-middle کوکی‌های امن ddle  می‌تواند کوکی‌های امن HTTP را رمزگشایی کند. گوگل اسم این حملات و آسیب پذیری را به عنوان POODLE ( مخفف Padding Oracle On Downgraded Legacy Encryption) معرفی کرده است.

به عبارت دیگر اطلاعات شما دیگر رمز شده نیست. ساده‌ترین راه حلی که تعدادی از محققان گوگل توصیه کرده‌اند غیر فعال کردن پروتکل SSL 3.0 بر روی سرور و کلاینت می‌باشد. سرور و کلاینت به طور پیش‌فرض پروتکل امن‌تر TSL را انتخاب می‌کنند و نفوذ کدهای مخرب را غیرممکن می‌سازند.

بنابراین اگر مرورگرکاربران نهایی از پروتکل SSL 3.0 پشتیبانی می‌کند باید آن را غیر فعال کنند یا بهتر است از ابزاری استفاده کنند که TLS_FALLBACK_SCSV را ساپورت می‌کند. این راه حل از حملات downgrade جلوگیری می‌کند. گوگل به زودی تغییراتی در کروم ایجاد خواهد کرد که در آن پروتکل SSL 3.0 غیرفعال شده و هیچکدام از محصولاتش دیگر این پروتکل را ساپورت نمی‌کنند. در حال حاضر یک پچ کرومیوم موجود است که می‌تواند پروتکل SSL 3.0 را غیر فعال می ‌کند.

کمپانی موزیلا نیز در واکنش به اخبار اخیر قصد دارد این پروتکل را در مرورگر فایرفاکس خاموش کند و در یکی از پست‌هایش عنوان کرده: «پروتکل SSL v3 به طور پیش‌فرض از فایرفاکس ورژن ۳۴ که در ۲۵ نوامبر به بازار اینترنت خواهد آمد غیرفعال می‌شود». کد غیرفعالسازی این پروتکل امشب توسط Nighty در دسترس خواهد بود.

هرکس مایل است پروتکل SSL 3.0 را همین الان غیرفعال کند می‌تواند با افزودن SSL Version Control به فایرفاکس این کار را انجام دهد.

پروتکل SSL3.0 در سال ۱۹۹۶ معرفی شد تا برقراری ارتباط را بدون ترس از استرلق سمع امکان‌پذیر کند چون اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود رمزگذاری شده است. وقتی یک کلاینت (مثل مرورگر، اپلیکیشن و غیره) به سرور پینگ می‌شود درگیر یک handshake امنیتی می‌شود که کلیدهایی را جهت رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود ایجاد می‌کند.

درباره ما
Profile Pic
سینا هستم متولد 1 تیر 1374

دانشجوی رشته ی مکانیک خودرو دانشگاه ماشین سازی اراک

علاقمند به برنامه نویسی و طراحی سایت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتون درباره قالب سایت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 4,788
  • کدهای اختصاصی